2013. július 11., csütörtök

aftermath of the battle



A kis csapat visszatért a Di világba. Elisir feje be lett kötve. Shakara mély álmot bocsátott rá, majd betakarta. Szükségesnek érezte ezt a lépést, hogy felesége kipihenje a csatával járó fáradtságot és a testvérei elvesztésével járó fájdalmat. A csata után amint lehetett, a kellő tisztelettel el is temették a Proboujours testvéreket. Megsimogatta a nő fejét, majd egy gyengéd csókot lehelt rá:
-Pihenj, édesem. A küldetésed még várhat magára. Előbb aludd ki mindezt a keserűséget… Elisir érzékelni vélte szavait, hisz álmában vonásai egészen kisimultak. Akárcsak egy kislányé, aki az ijesztő éjszakán magához ölelhette a játék mackóját.

Ezt nyugtázva a félisten elengedte őt, majd kisétált. A pataknál Alba épp megint lemosta kedvese fejét és vállát, mielőtt újra kötést cserélv volna rajta. Az ő jobb karja csuklótól vállig szoros kötésben pihent.  Shakara már sokadszorra is megállapította, hogy ők ketten igazán egymásnak teremtettek: bármilyen elkeseredett is volt a helyzet, bármilyen mélyek volt a sérülések, bármilyen keserű is volt a veszteség, ők ketten boldogok voltak… mintha csak maga a tény tette volna őket boldoggá, hogy ott vannak egymásnak, és ettől biztonságban is érzik magukat. A félisten érezte, hogy elmosolyodik.

Alba észrevette őt, ahogy kötötte vissza Tía karjára a gyolcsot:
-Ó, szia tesó! Na, a hercegnőd már az álmok földjén jár? A Sera odasétált hozzájuk, épp egy enyhe mosollyal az arcán:
-Olyan jó kedvetekben vagytok. Üdítő nézni titeket. A hold herceg halkan nevetett:
-Kösz a bókot. Csak és kizárólag abból merítünk, hogy túléltük. Shakara némán bólintott. Azonban barátja, aki mégiscsak gyerekkorától ismerte, bőven túl látott a csenden:
-Zavar, hogy feláldozta magát érted, ugye? Shakara felkapta a fejét, mintha épp csak akkor tért volna magához egy bóbiskolásból:
-Hogy mondod? Tía válaszolt helyette:
-Szerintem azt akarja mondani… hogy az a nő nem egészen közömbös számodra. Az, akivel Trakertanba találkoztál… A Sera sóhajtott, és a sörényébe túrt:
-Nézzétek… ti is tudjátok, hogy ez az egész sokkal bonyolultabb. Valóban nem közömbös… de nem is vagyok belé szerelmes. Ha az lennék, akkor nem kerestem volna tovább Elisirt, és ott maradok Trakertanba. Azonban Elisirt 4 életén át kerestem, Kicsit pedig a trakertani csata után otthagytam… meg is feledkeztem róla… Ismét a sörényébe túrt, ahogy maga elé nézett:
-Ő pedig most megmentette az életemet… Alba sóhajtott, miközben végzett társa ellátásával:
-Öregem… neked teljesen össze van kuszálva az agyad.

Tía végignézett mindkettőjükön, majd levonta a következtetést:
-Szerintem itt nem egészen arról van szó, hogy Shakara két nő közé került. Sokkal inkább arról, hogy elvesztett egy bajtársat, aki sokat jelentett neki. Megfogta a félisten csuklóját:
-Erről van szó, Shakara? A megszólított felpillantott rá… egyenesen az élénksárga szemekbe. Ezután elhúzta kezét a szorításából, majd elsétált tőlük. A holdherceg vállat vont:
-Milyen angolosan távozott valaki…

Ez idő alatt a tengerkék ég alatti villában Celestino még mindig Jenát vigasztalta. A lány nagyon sápadt volt. A sötét angyal végigsimította fejét, ahogy ölelte őt:
-Minden rendben lesz. Anyád büszke rád. Sőt, te is büszke lehetsz rá, hisz az életét adta valaki másért… Elgondolkozott egy pillanatra, majd hozzátette:
-Az apádért. Jena megtörölte arcát:
-Talán valahol mélyen még szerette őt- leült a kinti lépcsőre- az a baj, hogy erről nem tudok semmit. Amíg nem találkoztam vele, soha nem mesélt apuról. Celestino leült mellé, majd átkarolta a hátát:
-Valóban nem voltak teljesen közömbösek egymás iránt. Viszont atyád sem irántad. Ismét végigsimította a fejét:
-Biztos nem akartál volna vele menni? Ők egy teljes család… ott van a testvéred is. Jena egy ideig csak nézett maga elé… majd lassan megcsóválta fejét. Megtörölte ismét a szemét, majd visszanézett a testőrre:
-Magamnak való vagyok. Hozzászoktam, hogy csak anyámmal vagyok. Csak ő volt sokáig számomra, és a barátnőim. Kissé összeszedte magát, nagy levegőt véve:
-Persze, örültem neki, amikor megismertem az apámat és a bátyámat, és tartom velük a kapcsolatot. De… nem érzem magam a család teljes tagjának. Ismét a sötét angyalra nézett:
-Ezért is szeretnék inkább veled maradni- lassan vállat vont- meg hát, anya nagyon megszeretett téged. Mondtam, hogy egészen kivirágzott melletted. Aztán meg… amikor eldumáltunk az asztalnál… Ott valami bennem is kattant… Celestino figyelmesen hallgatta a lányt, aki végül hozzátette a záró sort:
-Úgy beszéltem hozzád, mint egy szülőhöz… bizalmasabban, bensőségesebben… nem úgy, mint egy átlagos felnőtthöz. A sötét angyal bizalmasan, részben meghatottan elmosolyodott, majd magához szorította mostohalányát. A homlokát is megcsókolta:
-Köszönöm, kincsem. Ez nekem is sokat jelent- megsimogatta a hátát- Ígérem, úgy vigyázok rád, mint az apád…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése