2013. március 31., vasárnap

ottenere l'ereditá Sera

Yuz lenyűgözve hallgatta végig nagyapja történetét. Nem éppen az az érzelgős személy lévén még egyszer alig észrevehetően a szemét is megtörölte. Megszólalni viszont egyáltalán nem tudott. Rengeteg információt kapott nemcsak nagyapjáról, de saját családjáról is, amiről eddig elmondni sem tudott. Az öreg Sera szelíden elmosolyodott:
-Nagyon elcsendesedtél, fiam. Talán elvitte a macska a nyelved?

Unokája erre a kérdésre eszmélt fel legelőször. Ahogy enyhén megrendült, szabályosan látszódott rajta, hogy visszatér a jelenbe.
-Izé.... nem....- megvakarta fejét, ahogy kezdte összeszedni magát- csak elgondolkodtam a hallottakon. Nem gondoltam, hogy valaha te voltál az utolsó Sera. Azt hittem, hogy a családunk mindig is erős és rendíthetetlen volt. Shingo tekintete elkomorult:
-Akkor jó apád nem mesélhetett túl sokat- aztán vállat vont- bár az igazat megvallva én is rejtve hagytam előle a kényesebb részleteket. Tudod, fiam, miután olyan sokszor vesztettem el a szeretteimet, nagyon féltettem a meglévőket: nemcsak a saját fiamat, Shakarát, és a mostoha öcsémet Albát, de még a feleségemet is, aki isten. Sóhajtott, majd hozzátette:
-Drága Drusan mostohaanyám is pár éve meghalt. Bár őt a kora vitte el... Csodálatos nő volt, anyám helyett anyám. Az igazit sajnos korán elvesztettem, nem emlékszem rá.

Yuz ismét elgondolkozott, majd tovább kérdezősködött:
-És a többiek? Mármint... ki volt a dédapám? És voltak testvéreid? Nagyapja ismét elmosolyodott:
-Azelnek hívták dédapádat. Az ő ötlete volt, hogy falat állítson a város köré. És igen, volt testvérem... a nőverem, Usur. Igazi vezető típus... Ha a sors életben hagyta volna, akkor olyan vezető válik belőle, ami Sera emlékezet óta nem akadt...

Unokája ismét gondolataiba meredt. Többször szóra nyitotta a száját, végül meggondolta magát. Valamin láthatóan tipródott, de nem tudta, hogy illő-e megkérdezni. Shingo ezt jól látta rajta, és végül ő enyhítette vívódását:
-Mondd csak, amin töprengsz. Az öreged előtt nem kell titkolnod semmit. Yuz láthatóan némelyest megenyhült, majd belekezdett:
-Csak arra gondoltam... hogy mindig is a mi családunk irányította ezt a birodalmat. És... hát... talán túl fiatal lennék még hozzá, de ha esetleg... szóval... átvehetném a kormányzást.... Vagy te mit gondolsz?

Shingo elmosolyodott ugyan, de hangja inkább aggodalmat tükrözött:
-Ha mégis erre a döntésre szánod magad, akkor jól gondold meg, fiam. Nagy felelősség ekkora birodalmat kézben tartani. És bár apád és én példásan jártunk el, elődeink évezredes zsarnoksága miatt a Serák felé még mindig ingatag a bizalom. És mivel apád bízta meg a Proboujours testvéreket is, szükség van az ő szavára, még írásban is... Unokája buzgón bólogatott:
-Értem, értem... Van még valami, amiről tudnom kell? Az öreg Sera bólintott:
-A yuan-tikkal való kapcsolat fiatal és törékeny. Vigyáznod kell rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése