2013. március 31., vasárnap

számok

Talán nem is az volt igazán feltűnő, hogy a szétszórt és szeleburdi Zsóka beiratkozott a Mágusképzőben, és az órán próbált tanulni, mint a güzü... hanem, hogy emellett egyszerű sárga utcai ruháját a szemeivel azonos türkizkék egybe ruhára váltotta, valamint az ismertető jegyéül szolgáló két hatalmas fekete copftól is megvált: kiengedett hajában kisebb hullámok tűntek fel, amitől egyfajta emberi oroszlán benyomását keltette. Aki ismerőse akadt a teremben, azok elcsodálkoztak ezen a változáson.

Ő persze nem zavartatta magát. A változást egy természetes folyamat részeként könyvelte el, nyugtázva magában, hogy egykori barátai a Láng csapatból is megtalálták az útjukat. Az ő útja pedig az, hogy alaposan kitanulja a mágiát. Körmölt is szorgalmasan, ahogy Zitana a táblánál magyarázott:
-Mi, a Földön a 10-es számrendszert használjuk. Minden számhoz tartozik egy istenség, megfelelő sorrendben. Zsóka jelentkezett. A madárálarcos szólította, mire feltehette kérdését:
-A sorrend mitől függ? A tanár válaszolt:
-A kialakulás sorrendjétől, elsősorban. Másrészt pedig a hozzájuk kapcsolódó attribútumokhoz. Mivel a Sötétség volt az első, de még nem töltötte meg semmi, ezért az ő száma a 0, az üresség. Őt követte a Semifar, a Fény- és sárkányistennő, az első elem, így az ő száma az 1. Gyermekük Echo, akit Lilith néven is ismerünk. A fény részecskéket hullám tulajdonsággal ruházta fel, a szülei örökségéből pedig ő képviseli a Holdat: mind a sötét, mind a fényes oldalát. Két neve van, két arca, ő a 2. Ezek a továbbfejlesztett részecskék szikrát gerjesztettek, majd töltést: pozitívat, negatívat és semlegeset. Így Ambran a 3.

Zsóka ismét jelentkezett:
-És hol vannak innen az őselemek? Zitana intett:
-Türelemmel, épp most térek rájuk- írt tovább a táblára- Az elektromos szikra hozta létre a tüzet, aki egyben a Nap, a világok közt Őr, a Szerelem, és a Lélek. Ezzel a négy tulajdonságával a Tűz a 4. Egy pillanatra megállt, és az osztály felé fordult:
-Ezt mondta egy másik világból származó bölcs, Herakleitosz is. Ő csak az őselemeket ismerte, így a tüzet tette előre. Magyarázata a sorrendben megegyezik a miénkkel, hisz úgy vallatta, hogy ahogy a tűz hűlt ki, úgy vált előbb levegővé, vagyis Széllé, a világ irányaiba: észak, dél, kelet, nyugat és a centrum. Így a Szél az 5. Visszafordult a tábla felé, és írta tovább, ahogy magyarázott:
-A szél ahogy hűlt, vált belőle Víz, mely örök ellentéte önmagának: apály-dagály, békés-tomboló, víz-jég. Az ő száma a 6. Az ő továbbszilárdulásából született meg a Föld. Ő azért képviseli a 7-es számot, mert a hét legfontosabb kincse után számítjuk a napokat: Ezüst, Vas, Higany, Ólom, Réz, Platina, és Arany. A sorban a Földet Shanbahac követi, a növényi élet és a méreg ura...

Szavát ezúttal nem Zsóka, hanem egy másik tanítvány szakította félbe:
-Shanbahac miért áll külön a Földtől? Hisz a növények a talajban nőnek... A varázslónő rápillantott, egy pillanatra félbehagyva az írást:
-A vízben is vannak növények, nemcsak a földben. Gondoljatok a vízben lebegő hínárokra: nem tapadnak semmihez, csak a hullámok viszik őket. Visszafordult a táblához, jegyezve tovább:
-A növények a földből alakultak tovább. Nyolc részük hasznosítható mind gyógyszerként, mind méregként: gyökér, kéreg, levél, szirom, rügy, termés, héj, és mag. Tehát a 8-as számot Shanbahac képviseli. Az előző diák folytatta:
-És mi van a 9-es számmal? Ahhoz miféle elemi erő tartozik? Zitana szemei a maszk mögül sejtelmesen mosolyogtak:
-Egyik sem. A 9-es számhoz Bászt, a macskaistennő tartozik. Ő képviseli a halandók értékeit, mind a 9 életével.

Zsóka elmélyedve hallgatta az órát. Valóban átlátta az összefüggést az elemi sorrendben. De valami mégis szöget ütött a fejében:
-Mi van a két- és többjegyű számokkal? A tanár a lány felé fordult:
-Na, itt a jó kérdés- mutatott rá- maga a varázstudomány része itt kezdődik igazán. A számok kombinációjával lehet összerakni különféle varázslatokat. Minél több jegyű a szám, minél több különböző szám van benne, annál kifinomultabb a varázslat. A lehetőségek tárháza végtelen, itt, a Mágusképzőben elég, ha a háromjegyű számokig megyünk. A témáról bővebben tengernyi szakirodalom található, és aki elég kísérletező kedvű, hogy kipróbálja, az nincs ellenemre. Elvégre, gyakorlattal tanulhatunk a legkönnyebben...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése